Iedere vrouw wil natuurlijk een gezond en fit lichaam. En het liefst ook nog eens een lichaam dat er goed uitziet. Voldoende beweging, regelmatig sporten, en een gezond en gevarieerd eetpatroon spelen hierin een belangrijke rol. Daarnaast kunnen supplementen een goed hulpmiddel zijn. De supplementen van BASE247® zijn van een zeer hoogwaardige kwaliteit, waardoor al je doelen binnen handbereik komen te liggen. Of dit doel nu is om af te vallen, spieren op te bouwen, fitter te worden of om gewoon gezonder te gaan leven. Het ruime en zeer gevarieerde assortiment, biedt supplementen voor ieder doeleinde.

Wat zijn supplement eigenlijk?

Het Engelse woord ‘’supplement’’ betekent letterlijk aanvulling. En dat is eigenlijk ook precies wat voedingssupplement zijn. Ze zijn een aanvulling op het voedingspatroon en werken dan ook het best in combinatie met gezonde en gevarieerde voeding. Supplementen zijn dan ook zeker niet bedoelt als vervanging van voeding. Het doel is om eventuele tekorten aan te vullen en om te ondersteunen bij extra behoefte. Vandaag de dag zijn bijvoorbeeld veel mensen bezig met het opbouwen van spiermassa. Supplementen kunnen een uitstekend hulpmiddel zijn, om dit doel te bereiken.

Waarom zou je de spiermassa opbouwen?

Het opbouwen van de spiermassa is niet alleen nodig wanneer je een strak en sterk lichaam wilt. Spieren vervullen belangrijke functies binnen ons lichaam en een goede massa draagt dan ook bij aan een goede gezondheid. Spiermassa ontlast bijvoorbeeld de botten en de gewrichten, maakt verbindingsweefsel aan en verbetert hiermee de botdichtheid. En natuurlijk weten we allemaal wel dat spieren belangrijk zijn voor het hebben van kracht. Maar wist je ook dat je sneller afvalt naarmate je meer spiermassa hebt? Het hebben van goed ontwikkelde spieren versnelt de stofwisseling, doordat spierweefsel bijna drie keer zoveel calorieën verbrand als vetweefsel. Wat je doel dus ook is, het is altijd goed om te beginnen met het opbouwen van de spiermassa.

Proteïne voor het opbouwen van spiermassa

De spiermassa van een vrouw opbouwen, kan met behulp van verschillende supplementen. Een goed voorbeeld hiervan is een proteïne supplement. Eiwitten spelen namelijk een zeer grote rol bij het opbouwen en herstellen van de spieren. Via onze voeding krijgen we deze echter lang niet altijd voldoende binnen. Het tot je nemen van extra proteïne, is dan ook verstandig wanneer je je spiermassa wil versterken. Dit kan bijvoorbeeld door middel van Whey poeder, waarmee je snel en eenvoudig de meest heerlijke eiwitshakes maakt. Let wel op dat je niet meer eiwit binnenkrijgt dan waar je lichaamsgewicht om vraagt! Meer eiwit betekent niet automatisch ook meer spieren.

Pre-workout supplementen

Ook een pre-workout supplementen kan wonderen doen voor het opbouwen van de spiermassa. De ingrediënten in deze supplementen geven het lichaam een energieboost en zorgen tegelijkertijd voor extra focus en concentratie. Hierdoor kan het optimale resultaat uit iedere training gehaald worden. En ook voor het opbouwen van de conditie, zijn deze supplementen zeer geschikt.

Creatine als supplement

Een ander supplement dat voor extra energie zorgt, is creatine. Creatine Monohydraat van BASE247® voorziet specifiek de spieren van extra energie, waardoor je langer en harder door kunt trainen en minder snel vermoeid raakt. Dit creatine supplement kan ook uitstekend in combinatie met een pre-workout supplement gebruikt worden, voor maximale resultaten voor, tijdens en na het sporten.

Supplementen als aanvulling, niet als basis

Helaas is er nog steeds geen wonderpil, waarvan je razendsnel kilo’s kwijtraakt en binnen no-time een sixpack krijgt. Om je doelen te behalen en een gezond en fit lichaam te krijgen, zal je toch echt werk moeten verrichten. De basis wordt gevormd door een gezond beweeg- en eetpatroon en supplementen kunnen een goed hulpmiddel zijn om resultaten te versnellen en maximaliseren.

Notitie: Voedingssupplementen zijn geen vervanging voor een gevarieerde en evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *